Sommar, underbara sommar.

Vilken underbar sommar 2016, sommaren som har allt, åtminstone väder mässigt. Om man är som jag orkar man inte med solen och 25-28 grader vecka ut och vecka in, variation är nyckel till glädje och lugn i min kropp och sinne. Denna sommar har bjudet på den variationen och det är inte bra enbart för mig utan även för vår nyplanterade trädgård.

Vad har hänt sedan sist, nya blommor, buskar och friggebod. En friggebod som snart är färdig och skall fungera som Charlottas och mitt galleri, Galleri Konstnärernas hus.


Första lagret singel på parkeringen och en torgvagn med lykta, blommor och mjölkkanna välkomnar kommande besökare. Bakom mjölkkannan syns vårt nybyggda lilla galleri, snart färdigt, det kan ni se på bilderna längre ner i detta inlägg.


 
 
 
 Så åkte en bit av gräsmattan, istället bliv det en ny sittplats. Planerna för platsen är en doftande syren bakom ryggen och ett äppleträd på lagom avstånd för att plocka ett solmoget äpple. En plats för alla årstider, vår/sommaren njuter man av en koppkaffe, en bok och doften av en blommande syren. På hösten när luften är hög och lite så där krispig, man påtar i jorden och förbereder trädgården för vintern, då tar man ett moget höstäpple och sitter ner på bänken och beskådar sitt arbete, ja sämre kan man ha det.

 
Malva, så vackert av en påse små godis. Eftersom allt är litet i början så också alla växter man sätter och planterar, så kan det vara roligt att få växter som växer mycket, snabbt och högt, Malvor. Ett åriga, ja men vi köper nog en ny påse frö nästa år.   

 
Jag har förmånen att få jobba med många olika saker som, lärare i skolan, företagare som konstnär samt Stress o Friskvårdsterapeut och Mentalinspiratör. Självklart måste alla Stressterapeuters stora idol få sin egen plats i trädgården, Budda. Denna Buddafigur fick jag av min Lotta i födelsedagspresent nu i sommar.  

 
Rosor inköpta i Ledreborg i Danmark på "Vintage and Garden" utställningen.  

 
Stockrosor

 
Golvet är lagt, väggarna isolerade och på plats och innertaket är brädat och målat, nu återstår bara att måla golv och väggar sen kan vi snart hålla första utställningen. Planerna är många, förutom Charlottas och mina utställningar, är det tänkt att bli utrymme för målar kurser, kurser i mentalträning och stresshantering, öppen visningsträdgård samt föreläsningar i sommarkvällen under bar himmel, mm.


 
Tack för besöket och välkomna åter.
Stefan Mårtensson och Charlotta Hörman
"Konstnärernas hus"
 

Kommentarer

Populära inlägg